středa 17. června 2015

Proč mě baví aplikace NTC

Nike Training Club.
Určitě jste tato slovní spojení už slyšeli (protože se nejedná o žádnou horkou novinku, jen já jsem na ni přišla poměrně pozdě :-D). Jedná se o aplikaci pro chytré telefony, kterou nalezne v sekci zdraví a fitness v obchodě Play.



Já jsem si tuto aplikaci stáhla asi před necelým rokem, ale pořádně jsem ji začala používat až před pár měsíci. A naprosto jsem si ji oblíbila! :-)

Co mě na ní tolik baví?

1) Můžu si vybrat trénink podle libosti.
Aplikace je totiž rozdělená do 4 částí. Get lean, get toned, get strong a get focused. Každá kategorie je pak dále rozdělená podle obtížnosti (beginner, intermediate, advanced). Nenechte se ale ošálit, jsem si totiž téměř jistá, že i u začátečnické verze se pěkně zapotíte! V rámci zvolených kategorií si vybíráte jednotlivé workouty. Většinou jsou 30 nebo 45 minutové (u kategorie get focused, kde se zaměřujete vždy na konkrétní části těla, jsou jednotlivé workouty většinou po 15ti minutách). Skvělé je, že si můžete všechny cviky prohlédnout ještě než začnete cvičit, abyste si udělali představu o tom, co vás čeká, nebo si třeba podle daných cviků vybrat to, na co máte zrovna náladu. Nenechte se odradit tím, že možná nějaké cviky neznáte. Můžete se vždy před jednotlivým cvikem podívat na krátké video, ve kterém si ujasníte, jak ho provést. Ze začátku vám to může trošku vadit, neustále zkoumat, o jaký cvik se vlastně jedná a jak ho provádět, ale věřte, že za chvíli si zvyknete a cviky se rychle naučíte, protože se v jednotlivých workoutech často opakují.

2) Odpočítávání času
Tohle u cvičení prostě zbožňuju! Sledovat a vědět, kolik vteřin zbývá do konce jednotlivého cviku. Neskutečně mě to totiž motivuje! Když vidím, že mi v planku zbývá už jen pouhých 10 vteřin, stoprocentně v něm vydržím až dokonce, kdežto když nemám ponětí, kolik ještě vlastně času zbývá, často skončím dřív, protože mám pocit, že už zkrátka nemůžu, i když bych vlastně asi ještě mohla! U NTC vám tedy celou dobu běží čas, který můžete kdykoli očkem zkontrolovat a k tomu vás většinou ještě hlas z aplikace upozorní, že vám například zbývá ještě deset vteřin nebo že jste v půlce minuty a je čas na "switch sides".

3) Vlastní hudba
V aplikaci si před jednotlivým cvičením, vždy můžete nastavit hudbu podle libosti ze svého playlistu, který máte v telefonu. A nebo si můžete nastavit možnost tréninku úplně bez hudby a pustit si hudbu z notebooku či z radia..,A nebo si k tomu pustit třeba Esmeraldu :-D. Prostě, jak to kdo má rád :-) 

4) Pomůcky
Vystačíte si s činkami! V některých trénincích sice jsou občas zařazovány i některé jiné cvičební pomůcky jako je například medicinbal, švihadlo či stolička. To ale není nic, s čím byste si neporadili. Já například místo medicinbalu beru do ruky těžší činku, místo o stoličku se opřu o okraj postele, no a skákat přes švihadlo se dá přece i bez něj. :-)



5) Maximální soustředění jen na sebe
Tohle je podle mě snad největší plus. Tím, že cvičíte vlastně sami a nesledujete žádného trenéra na videu, se můžete pořádně zaměřit jen a jen na sebe a na pořádné provedení cviku. Kolikrát, když cvičím podle nějakého videa, se mi totiž stává, že spíše kontroluju, co se děje na obrazovce, než jak cvik provádím já - stálá kontrola, jestli už trenér na videu se cvikem neskončil či myšlenky typu - hmm to růžové tílko je fakt super, to bych taky chtěla apod.
A to se mi při cvičení s NTC nestává! Myslím zkrátka jen na sebe a na to provádět cvik pořádně a naplno!A maximálně si to užívám!

A to by bylo asi vše. Pokud máte možnost si aplikaci stáhnout a vyzkoušet, určitě neváhejte! Ne každému může sednout, ale za zkoušku nic nedáte. Za mě je to jeden z nejlepších pomocníků při domácím cvičení (promiň Jill).

A podle čeho nejraději cvičíte vy?



11 komentářů:

  1. NTC mě láká už takovou dobu, všichni si to chválí! Ale mně to zkrátka nejde na mobilu z nějakého neznámého důvodu spustit :( Škoda, škoda, vypadá to vážně dobře)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, já jsem s ní opravdu moc spokojená. :)

      Vymazat
    2. Prosím tě, máš ještě na nějakém telefonu tu původní verzi NTC? Prisla jsem o starý telefon a z té nové verze jsem hrozně zklamaná.. Děkuji za odpoved, 776444144, Hanka

      Vymazat
  2. Vypadá to skvěle, ale já si nějak s tímhle programem stejně nerozumím. :( :D Asi je chyba ve mně. Teď se poslední dobou hrozně flákám, ale chci to změnit... Používala jsem hodně aplikaci pro windows phone "Zdraví a fitness". :) Gratuluju k bakaláři! :P :)

    Corculum♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každému sedí něco jiného ;-). Já jsem tomu poslední dobou právě taky moc nedala, vzhledem k učení a stresům (a přitom vím, že cvičení mi proti stresu většinou opravdu pomůže (i když čokoláda asi víc :-D )). Ta aplikace Zdraví a fitness zní zajímavě! :-)
      A děkuji za gratulaci! :-)

      Vymazat
  3. já cvičím v posilovně, ale na občasné domácí cvičení bych aplikaci mohla zařadit, docela jsi mě navnadila :)

    OdpovědětVymazat
  4. NTC jsem měla v mobilu snad 3x, vždycky jsem si ji nainstalovala, pak jsem si jednou zacvičila, nebavilo mě to, zabíralo to moc místa tak jsem to smazala :D A tak to šlo pořád do kola a já stále čekám až mě cvičení podle toho začne bavit, protože mi to přijde jako fakt super věc, která je navíc přehledná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě na NTC slyšela i dost negativních názorů, ono opravdu každému vyhovuje něco jiného :-) Mě to taky chvilku trvalo, než jsem si na to zvykla, nejdřív mě hrozně rozčilovalo, jak jsem pořád musela kontrolovat, co že to po mně vlastně chtějí za cvik, ale během pár cvičení už jsem to měla v malíku a úplně jsem tomu propadla :-)

      Vymazat