pátek 20. února 2015

Kde nejraději nakupuji

Přeji všem krásný pátek!
Dnešní článek bude ve znamení nakupování. Ovšem dnes (ani nikdy jindy) vás nezavedu do nějakých módních království a obchodů s oblečením a doplňky. Bude to o prachobyčejném jídle a nakupování potravin!


Nejdřív ale pár slov o tom, proč to nebude o nakupování oblečení. Je to prosté - moc to nemusím! Někde jsem četla, že každá žena najde svůj bod G na konci slova Shopping. No...já nevím jak vy, ale můj bod G se nachází spíše ve slově Eating! A abych byla ještě přesnější, není to vlastně žádný bod G, ale bod K a nalezneme ho ve slově Kaše (no nene!), čoKoláda a dortíK! Nechci vůbec nikoho urazit, ale prostě jen moc dobře nerozumím tomu, jak pro někoho může být nakupování oblečení vášní. Když už má něco takového nastat (protože přece jen nejde neustále chodit v těch samých hadrech a nové botičky někdy taky vůbec neuškodí), musím se na to náležitě připravit. Co to obnáší? Tak za prvé, musím jet nakupovat do míst, kde mám jistotu, že zde nebude nakupovat dalších sto tisíc lidí. Nesnáším přeplněná obchodní centra, kde do sebe lidi vrážejí, oblečení je rozhrabané a když už je toho na člověka moc, nemá se skoro ani kde posadit. Za druhé, musím mít sebou nezbytnou výbavu - tedy jídlo a pití. Není nic horšího než lítat po obchodech s hladovým břichem. Jistě, od toho jsou zde občerstvovací místa, ale někdy si člověk ze všech těch mekáčů (ale ne že by mi jejich číz nechutnal), Burger Kingů a asijských kuchyní prostě nevybere. Takže do kabelky vodu, svačinu a pro všechny případy kousek čokolády (nikdy nevíte, kdy vás u nakupování přepadne nezřízený vztek a bude nutné se nějak uklidnit). Za třetí - vždy si musím promyslet, co si vzít na sebe a obzvlášť to platí teď v zimě. Musím se obléknout tak, aby mi venku nebyla moc velká zima, ale zároveň tak, aby se to v přetopených obchodech dalo vydržet. Protože když chodím po obchodech s plnýma rukama nákupních tašek, kabelkou a přes loket hozeným kabátem s šálou, nějak už mi nezbývají končetiny na to, probírat se ramínky s oblečením. A to bych pak ten kabát nejradši někomu hodila na hlavu (prodavačky při svém každodenním kontaktu se vytočenými zákazníky mají podle mě zkrátka těžké povolání). Další důležitou věcí je taky myslet na to, že se v kabinkách budete neustále dokola svlékat a oblékat. A na to se upnutá košila a skinny jeansy (které se VŽDYCKY po cestě dolu zaseknou na lýtkách) prostě nehodí (ověřeno). No zkrátka, takové nákupy nejsou jen tak a proto se úplně mé oblibě netěší. :-)



Tím opouštíme sáhodlouhý úvod (ve kterém jste se dozvěděli, o čem to dneska NEbude) a můžeme konečně k věci.! :)

Nakupování jídla, to je jiná písnička! Nejvíce si libuji v obchodech nových a neznámých, kde musím prošmejdit každý kout, aby mi náhodou něco neuniklo! Hrozně mě baví si všechny dobroty prohlížet, pročítat složení a vybírat, co nového pro tentokrát vyzkouším. Někdy se takovýmto nakupováním vyloženě odměňuji. Například, když udělám náročnou zkoušku, koupím si za odměnu třeba nějakou nevyzkoušenou příchuť lifebarky.A vlastně i naopak, když se mi něco nepodaří, funguje pro mě nakupování potravin jako taková terapie. No shrňme to tak, že důvod, koupit si něco dobrého, se vždycky nějaký najde :-D Ovšem neužívám si jen nakupování nových a nevyzkoušených potravin. Nakupovat mě baví, i když si jdu koupit  třeba jenom tvaroh a banán (magor). Ovšem i zde pro mě platí zásada, že v obchodě nesmí být moc lidí. Někdy se tomu bohužel nedá moc vyhnout, například když je po výplatě, nebo mají akci na cukr (a 20 kg cukru se doma přece neztratí, že jo babi?). V tom případě mě ale dobrá nálada opouští a mám chuť někomu rozšlapat košíček!

Ráda bych vám teď představila několik obchodů, kam chodím pro potraviny nejraději. Bude se jednat  o Prahu (kde studuji a dočasně bydlím v podnájmu), protože v mé rodné středočeské vísce se zhruba 400 obyvateli toho v Jednotě moc nepořídíte. Rozhodně to nebudou obchody pro vás neznámé, naopak jsou to ty úplně nejvíce profláknuté. Chodím pořád na ta samá místa zejména v centru, protože je zkrátka nejlépe znám, Proto bych byla moc ráda, kdybyste mi do komentářů dali tip, třeba na nějakou další Zdravou výživu či fajn obchůdek, klidně někde zapadlé, ať svůj "rozhled" trošku rozšířím:-).

BIO POINT
Největší zlo, když čekáte na vlak. Nachází se na Hlavním i Masarykově nádraží, takže pokud trpíte paranoidními myšlenkami a všude chodíte o 20 - 30 minut dříve jako já, nastává problém, protože něčím si to čekání zpříjemnit musíte. A svačinka do vlaku se hodí vždycky. Mají zde klasickou nabídku obchodů se zdravou výživou, tedy různé bio i nebio zdravé produkty, cereálie, semínka, oříšky, sušené ovoce, müsli tyčinky, potraviny vhodné pro bezlepkovou dietu, pro diabetiky, vegetariány i vegany a tak dále a tak dále. V ledničce naleznete mléčné výrobky, rostlinné náhražky masa, ale i připravené zdravé bagetky či burgery a nechybí ani různé koláčky a jiné sladké i slané pečivo. Jediným negativem je rozloha krámku. Je opravdu maličkatý. A když se tu sejde takových 5 lidí najednou a každý má k tomu na zádech batoh nebo za sebou táhne kufr, už to není úplně ideální místo, kde byste chtěli trávit čas vybíráním a prohlížením různých produktů. Mně v takovém případě chytá panika, popadnu první věc co se mi zalíbí a prchám. Ale nikdy neodcházím s prázdnou, za což se mi jednou moje peněženka asi krutě pomstí.

COUNTRY LIFE
Tento obchod má mnoho poboček a určitě ho všichni dobře znáte. Já chodím do pobočky v Jungmannově ulici a byl to vůbec první obchod se zdravými potravinami, který jsem v Praze objevila. Výhodou je, že zde nejenže nakoupíte, ale můžete se dobře a zdravě najíst. Nabídka opět klasická. Mě nedávno udělal obchůdek radost tím, že jsem zde konečně koupila všemi opěvované nové sladké příchutě šmakounů, které jsem vůbec nemohla nikde sehnat. A koupě to nebyla marná :-).

SKLIZENO
Srdeční záležitost. Tenhle obchod je pro mě oázou. Je to právě jeden z těch, kde bych vydržela nakupovat hodiny a hodiny. Moc se mi líbí celkový design obchodu, všechno je hezky přehledně uspořádané a kromě klasických trvanlivých potravin, zde nakoupíte všechno možné od masa a uzenin, přes sýry a alkohol, až po různé dortíčky a zákusky. Nejedná se tedy pouze o obchod s vyloženě zdravými či dietními potravinami (i když tyto pojmy jsou tak neskutečně relativní, že mi skoro nejdou přes pusu ruku), ale zaměřuje se právě na poctivé a kvalitní produkty, takže například milovníci uzenin si zde mohou koupit klobásku, ve které opravdu naleznou maso (což se bohužel u některých výrobků ze supermarketu říct někdy nedá). Já chodím do sklizena ve Vodičkově ulici, teď nově tam prý otevřeli bistro, ale ještě jsem se tam raději neodvážila vkročit, protože bych určitě neodolala a pořád jsem jenom student, že. S tím souvisí jedna negativní poznámka. Je to tam opravdu drahé. Například müsli od mixit, které si můžete objednat na internetu a někde vyzvednout, zde bez objednávky pořídíte také, ale kolikrát téměř o 100 kč dražší. A to už si pak rozmyslíte. Ovšem to nic nemění na tom, že jejich cupcaky jsou doslova k sežrání!

MARKS& SPENCER
O tom, jak mě tento obchod pokaždé dostává jsem již psala zde. Ale s cenami to tu také není úplně veselé. Ale všechno je tu tak netradiční a neokoukané, že se kolikrát spokojím jen s procházením regálů a s prohlížením si těch všech dobrot. Ale až jednou budu milionář koupím si tam všechno! :-D Zatím se musím spokojit s pár stálicemi, které tu mají opravdu výborné. Jsou jimi burákové máslo, kešu máslo (nečekaně), hummus a jejich nejlepší cookiesky na světě. Mají víc druhů, ale u mě vyhrávají čokoládovo čokoládové (rozuměj - čokoládové těsto, čokoláda uvnitř, čokoláda na povrchu). Ovšem když jsou čerstvé a právě vytažené z trouby, snědla bych je klidně všechny!

LIDL
A dostáváme se k obchodu, kam chodím nakupovat nejčastěji. Předchozí zmiňované obchody, jsou spíše místa, kam chodím jen občas pro zpestření, ale nakupovat potraviny pro každodenní spotřebu chodím sem.  Člověk si nejdříve musí trochu zvyknout na ty jejich značky, ale nakonec zjistí, že si místo profláknuté lučiny či activie, může koupit sýr palouček nebo jogurt active a vyjde to téměř nastejno a peněženka mu ještě zatleská. Kupuji tu téměř vše - pečivo, zeleninu, ovoce, tvarohy, jogurty, čokolády s vysokým podílem kakaa, mražené ovoce, sýry..A jejich sypané müsli také není vůbec k zahození! Sympatická je tu i nabídka čerstvých ryb, nově dokonce i sushi! Kromě toho se tu dá pořídit mnoho dalších věcí - výbava na cvičení, do kuchyně, pro kutily i na zahrádku. A co si budeme povídat, kdo by nemiloval ty jejich týdny! (Hohóó, už jste viděli leták na příští týden!?:-) ). Je to zkrátka můj nejoblíbenější obchod (a ne, žádný ze zmíněných řetězců mě neoslovil, abych jim dělala reklamu :-D ) a já už si nedovedu představit, že bych každé pondělí nenasedla na tramvaj a nejela do Lidlu nakupovat jídlo na celý týden :-)

VIETNAMEC OD NAPROTI
Když už je to dnes o tom, kam chodím nakupovat, nesmím opomenout pana Kima (nevím vůbec, jak se jmenuje, ale tak nějak soukromě jsem si ho pojmenovala :-D). Je to ten nejroztomilejší, nejochotnější a nejmilejší Vietnamec jakého jsem kdy ve večerkách potkala. Večerku máme hned přes ulici a když doma něco dojde nebo je na rychlo potřeba něco dokoupit, pan Kim nikdy nezklame. A jeho "šekuji vám pani, nasedanou, kásný den" mi vždycky zlepší náladu!

Tak to by bylo pro dnešek všechno a příště vám ukážu fotky toho, co se mi minulý měsíc objevilo na stole a na čem jsem si pochutnávala :-)

A co vy, kde nakupujete nejraději?

Přeji všem krásný víkend, užívejte sluníčka a mějte se krásně!

8 komentářů:

  1. Dostává mě, jak to máme skoro do detailu stejně :D Také nemám ráda nakupování oblečení, pokud na to vyloženě nemám náladu a pokud se nejedná o sportovní vybavení. Ovšem v zásadě mě to baví asi prvních 20 minut, načež mě někdo nebo něco nas...štve, mám chuť prásknout s taškami o zem a jít pryč. Prostě nemusím ten shon v obchoďácích, zejména třeba v Palladiu v centru, tam než se člověk proplete....a ještě jak mají naschvál eskalátory vždy na druhé straně patra, abys to musela celé projít...grrr :D Jen si to vybavím, už se rozčiluji. Takže také se přikláním spíše k bodu K :D :D

    Nakupování jídla - aaano, to je jiná. Hrozně mě baví šmejdit zejména po malých obchůdcích, zapadlých, sympatických krámcích a hledat slevy - v tomhle jsem jak důchodce. Co ale nemusím, jsou velké hypermarkety jako Tesco, z toho jsem otrávená stejně jako z hrabání se ve zlevněných jeanech :D Jinak Ti děkuji (a zároveň Tě proklíná má peněženka :D) za tip na Bio-Point! Na Hlaváku se pohybuji často, ale vůbec jsem si toho krámku nevšimla, jak vždycky proletím. No, až příště budu cestovat, vím, jak si zajdu :)
    Osobně mám úplně nejradši jeden krámek se zdravou výživou v Litomyšli u babičky, tam jsou tak milí a všechno tam mají tak voňavé a krásné a levné... Ale třeba i na Letné - v okolí ulice Milady Horákové - je také bezva BIO krámek, kde mají výtečné celozrnné koláčky :) Vůbec jsem ráda, že se tady podobné obchůdky poslední dobou docela rozmohly :) No a M&S? To je moje zkáza, tam jak se dostanu, tak to lítá :D
    __________________________
    Mimochodem, u mě na blogu se koná GIVEAWAY o keramické mističky, kdyby ses chtěla zúčastnit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to oblečení vážně musí být nálada! A Palladium je na tohle příšerné! Přijde mi, že to tak mají snad všechna obchodní centra - jsou prostě stavěná tak, aby tam člověk zabloudil nebo po cestě z z bodu A do B, musel projít snad okolo všech obchodů :-D
      Bio point určitě vyzkoušej, ale je to tam fakt maličkaté. Já tam vždycky neodolám nějakému tomu koláčku a pak si ve vlaku libuji :-D A děkuji za tip, až se budu kolem Letné pohybovat, určitě tam zajdu!

      A taktéž děkuji za pozvání na giveaway, moc ráda se zúčastním!

      Vymazat
  2. Jéééžiš, to je tak krásně sympatický článek! :D Asi to bude tím, že je o jídle a jeho nakupování. Naprosto s tebou sdílím tu radost, vždy prostě jdu do obchodu s potravinami ráda, i když je to prachobyčejný supermarket, já si v něm nějaké to kouzlo prostě najdu! (třeba regál s mléčnými výrobky :3 )
    Nakupování oblečení je u mě taky podobné. Tedy, hlavně v zimě ho nemám ráda, moc vrstev, přetopené obchody, otravné prodavačky, děs! Ale asi by mě bavilo víc, kdybych má peněženka netrpěla takovým tím stavem, že je příliš rychle prázdná! :D
    Co se jídla týče, taky ráda někdy zajdu do Sklizena nebo Country Life, ale jelikož nejsem z velkoměsta, je to opravdu jen občas. Jinak Marks and Spencer a jejich máslová nabídka je prostě nej a strašně mě štve, že nejsem milionář a nemůžu tam být každý den od rána do večera! :D
    Lidl mám taky ráda pro jejich speciální týdny (Bude americký!!! :P :D ), líbí se mi, že mají i sportovní nabídky a opravdu, ceny příjemné! Jinak na pečivo mám nejradši pekárnu, zdravou výživu nebo hypernovu, ta mi ze supermarketů na pečivo přijde nejlepší. A Kaufland na zeleninu a ovoce zase :D (takže obejdu celé město a jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná ,třetí nic :D )
    A jéje, nějak jsem se rozepsala no :/ :)

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Moc děkuji za milý komentář!:-)
      V hypernově jsem snad nikdy ještě nebyla, ale máš pravdu, že co se týče pečiva, pekárna je na tohle prostě nejlepší. A jak to tam vždycky vonííí, jen když se jde kolem, mmm, to člověk prostě neodolá :-D

      Vymazat
  3. Já nakupuji nejraději na internetu a to hlavně tam, kde můžu uplatnit slevový kupón z https://slevovykupon.net/ . Nemůžu si dovolit utrácet zbytečně hodně peněz, proto je pro mě každá ušetřená koruna důležitá. Slevové kupóny se snažím uplatňovat pokaždé.

    OdpovědětVymazat
  4. Haha, tak s tím Lidlem a vietnamskou večerkou určitě souhlasím. :-) To máme stejně. Já už několikrát zkoušel nakupovat potraviny i přes internet a musím říct, že spokojenost. Na internetu se totiž dají často najít za docela výhodné ceny. Zvlášť pokud chce člověk potraviny bez lepku protože právě ty bývají v klasických supermarketech nejdražší.

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych řekl, že asi nemám nějaký pravidelný obchod, kam rád chodím. Navštěvuji hlavně takové, kde jsou věci v akci. Jestli je to LIDL nebo Kaufland nebo já nevím co, tak to je mi celkem jedno. Výhoda bydlení ve městě. A kombinuji to s nakupováním na internetu. Docela fajn článek o tom je na magazínu www.atlaso.cz/autem-na-dovolenou-toto-vybaveni-pro-jeho-udrzbu-budete-pred-odjezdem-i-po-navratu-potrebovat/ podle kterého se taky řídím. ;-)

    OdpovědětVymazat